EMOCIONS EN LA EDUCACIÓ

Autoconeixement: Conéixer-se a un mateix és el camí que condueix a saber quines són les limitacions i potencialitats de cada u, i permet convertir-se en la millor versió d’un mateix.

Responsabilitat: Cada un de nosaltres és la causa del seu patiment i de la seua felicitat. Assumir la responsabilitat de fer-se càrrec d’un mateix en el pla emocional i econòmic és el que permet aconseguir la maduresa com a sers humans i realitzar el propòsit de vida que es perseguisca. Autoestima. El món no es veu com és, sinó com és cada un dels que ho observen. D’ací que amar-se a un mateix resulte fonamental per a construir una percepció més sàvia i objectiva dels altres i de la vida, nodrint el cor de confiança i valentia per a seguir un propi camí.

  • AUTOCONEIXEMENT
    Conéixer-se a un mateix és el camí que ens condueix a saber quines són les limitacions i potencialitats de cadascú, i ens permet convertir-nos en la millor versió de nosaltres mateixos
  • RESPONSABILITAT
    Consisteix a assumir la responsabilitat de fer-se càrrec d'un mateix en el pla emocional i econòmic. Això és el que ens permet aconseguir la maduresa com a éssers humans i realitzar el propòsit de vida que perseguim
  • FELICITAT
    És un estat intern que floreix de forma natural quan s'aconsegueix recuperar el contacte amb l'autèntica essència de cadascú
  • AMOR
    En la mesura que s'aprén a ser feliç per un mateix, de forma natural es comença a amar als altres tal com són i a acceptar a la vida tal com és. Així, amar és sinònim de tolerància, respecte, compassió, amabilitat i, en definitiva, donar el millor de nosaltres mateixos en cada moment i enfront de qualsevol situació
  • TALENT
    Són aquelles qualitats, fortaleses, ­habilitats i capacitats que permeten emprendre una professió útil, creativa i amb sentit
  • BÉ COMÚ
    És allò que fa a un mateix i que a més fa bé al conjunt de la societat, tant en la forma de guanyar com de gastar diners

Felicitat: La felicitat és la verdadera naturalesa del ser humà. No té res a veure amb el que es té, amb la qual cosa es fa ni amb el que s’aconsegueix. És un estat intern que floreix de forma natural quan s’aconsegueix recuperar el contacte amb l’autèntica essència de cada u.

Amor: En la mesura que s’aprén a ser feliç per un mateix, de forma natural es comença a amar als altres tal com són i a acceptar a la vida tal com és. Així, amar és sinònim de tolerància, respecte, compassió, amabilitat i, en definitiva, donar el millor de nosaltres mateixos en cada moment i enfront de qualsevol situació.

Talent: Tots tenim un potencial i un talent innat per desenrotllar. El centre de la qüestió consisteix a atrevir-nos a escoltar la veu interior, la qual, al posar-la en acció, es converteix en la nostra autèntica vocació. És a dir, aquelles qualitats, fortaleses, ­habilitats i capacitats que permeten emprendre una professió útil, creativa i amb sentit.

Bé comú: Les persones que han passat per un profund procés d’autoconeixement se les reconeix perquè orienten les seues motivacions, decisions i accions al bé comú de la societat. És a dir, allò que fa a un mateix i que a més fa bé al conjunt de la societat, tant en la forma de guanyar com de gastar diners. En compte de continuar condicionant i limitant la ment de les noves generacions, algun dia els col·legis faran quelcom revolucionari: educar. De forma natural, els xiquets es convertiran en jóvens amb autoestima i confiança en si mateixos. I aquests es tornaran adults conscients, madurs, responsables i lliures, amb una noció molt clara de qui són i quin és el seu propòsit en la vida. El redisseny i la transformació del sistema educatiu són, sens dubte, uns dels grans desafiaments contemporanis. Que es facen realitat depén de què pares i educadors es convertisquen en el canvi que volen veure en l’educació.

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*