GAMIFICACIÓ

Aplicar la gamificació en l’àmbit de l’educació consisteix a utilitzar una activitat lúdica per aprendre o portar a l’aula l’organització i les regles d’un joc, amb l’objectiu dimplicar els alumnes i oferir-los una forma diferent d’aprenentatge. Per a això, es recompensa la realització de certes tasques establertes amb punts, nivells o rànquings, fomentant l’esforç, l’autoafirmació i la col·laboració. T’expliquem els avantatges d’aquesta estratègia didàctica i et donem alguns recursos i idees perquè t’animis a aplicar-la.

AVANTATGES D’UN APRENENTATGE ACTIU

Els avantatges d’aprendre de manera pràctica, compartida i lúdica són múltiples, tant des del punt de vista educatiu com personal i social. El joc educatiu:

  • Treballa la presa decisions, l’habilitat per solucionar problemes i la creativitat.
  • Millora la capacitat de cooperar i el respecte als altres.
  • Fomenta la motivació i desperta l’interès per l’estudi i l’aprenentatge.
  • Referma coneixements.
  • Pot proposar rols o situacions reals pel que prepara per a la vida.

IDEES PER A GAMIFICAR LA CLASSE

Pots gamificar la teva aula de maneres molt diferents, amb videojocs, webs o apps, i aplicant la gamificació al procés complet d’aprenentatge o només com a manera d’avaluació.

  • 1 Fes servir jocs d'entreteniment per aprendre.
    • Angry Birds per explicar Física
    • Minecraft per a gairebé totes les assignatures; per exemple, per aprendre fraccions. Fins i tot s'ha creat un mod del joc específic per a educació.
    • SimCity per treballar Coneixement del medi o Ciències socials. Els seus creadors han desenvolupat una versió especialment pensada per a professors que utilitzen el joc a classe.
    • Lure of the Labyrinth per pensar amb lògica i practicar Matemàtiques.
  • 2. Utilitza aplicacions o jocs educatius.
    • Duolingo o Busuu per practicar idiomes.
    • Kahoot, per fer preguntes i interactuar amb els alumnes.
    • Jocs com els de Vedoque, Toporopa o Cyberkidz. També pots crear els teus propis jocs amb aplicacions com Cerebriti, Sploder o Zondle.
    • Testejant, per avaluar l'après a través de tests tipus Qui vol ser milionari?
  • 3. Utilitza plataformes ja creades
    • Sistemes de tasques i puntuacions o premis com ClassCraft, ClassDojo i OpenBadges, que poden valorar tant l'aprenentatge com el bon comportament.
    • gamificatuaula.wixsite.com

ENLLAÇOS INTERESSANTS

Ací us deixem enllaços interessants per treballar a l’aula i poder treure un major rendiment dels alumnes. Perquè està clar que als alumnes els agrada jugar i aquesta és una de les claus d’èxit d’aquesta metodologia:

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*