ESCOLA INCLUSIVA

L’escola inclusiva és un model educatiu que té com a propòsit assumir els principis del respecte i el reconeixement a la diferència de l’alumnat, donant suport als xiquets i a les xiquetes que tinguen més dificultats en el seu procés d’aprenentatge. Per tant, podríem definir la inclusió com el procés d’identificar i respondre a la diversitat de les necessitats de tots els estudiants a través de la participació en l’aprenentatge, les cultures i les comunitats, reduint l’exclusió en l’educació. Tanmateix, com podem implementar aquesta metodologia a les aules?

Donar resposta a la diversitat significa trencar amb l’esquema tradicional educatiu, en el qual tots els xiquets i xiquetes fan el mateix, d’una manera estereotipada i amb els materials de sempre. En aquest sentit, a més del disseny d’eines diverses, tenint en compte les característiques dels diferents alumnes, podrem garantir la igualtat d’oportunitats. També és necessari considerar els diferents modes en què els alumnes poden organitzar-se, per a poder posar en marxa metodologies variades.

Aleshores, hem de fer-nos les següents preguntes: com treballen millor els alumnes: individualment, en parelles, o altrament en grups grans? Quina seria la metodologia d’aprenentatge que cal posar en pràctica: ensenyament tutorat, col·laboratiu o cooperatiu? A més a més, per què fer en totes les sessions el mateix? Seria convenient, per tant, diversificar els temps depenent del tipus d’activitat, del tamany del grup, del nivell dels alumnes?

A continuació teniu un slider amb diversos vídeos que parlen sobre la inclusió a les aules:

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*